Jaka jest różnica między drukiem na folii, drukiem na papierze a sitodrukiem?

Dzięki zdobyczom nowoczesnej technologii obecnie możemy nanosić nadruki na niemal każdy rodzaj podłoża – w tym na różne typy papieru, opakowania foliowe czy tkaniny naturalne i syntetyczne. Każdy z tych materiałów wymaga jednak zastosowania innych metod i środków.

Co warto wiedzieć o druku na papierze, foliowych opakowaniach i tkaninach

Poligrafia to podstawa współczesnej reklamy. Z jej pomocą nanosimy grafiki i hasła reklamowe na ulotki, torebki, a także gadżety reklamowe w rodzaju koszulek czy czapeczek.

Zlecając druk na papierze, mamy do czynienia z dwiema podstawowymi metodami. Są to druk offsetowy oraz cyfrowy. Ten pierwszy nadaje się przede wszystkim do wysokonakładowych zleceń ze względu na zmniejszanie kosztów wraz ze wzrostem egzemplarzy. Ponadto zapewnia on wysoką jakość uzyskanej grafiki. Z kolei metoda cyfrowa ma tę zaletę, że drukowana grafika zostaje naniesiona na wybraną powierzchnię wprost z komputera – cały proces jest więc przyspieszony i opłacalny nawet wtedy, gdy usługa obejmuje jeden egzemplarz.

W przypadku torebek foliowych z nadrukiem stosuje się różne metody. Do najpopularniejszych z nich należy fleksografia. Opiera się ona na łączeniu czterech kolorów podstawowych, które, odpowiednio zmieszane, mogą stworzyć niemal dowolną barwę czy odcień. Do wielkich zalet tej metody należy możliwość drukowania nawet na nierównym podłożu. Oprócz tego pozwala ona na uzyskanie wysokiej jakości i wytrzymałości grafik. Korzystanie z druku fleksograficznego wiąże się też ze znacznie niższymi kosztami w porównaniu do innych technik.

Z kolei sitodruk wykorzystywany jest do zdobienia różnego rodzaju tkanin – przede wszystkim odzieży i dodatków w rodzaju toreb płóciennych czy plecaków. Technika ta wymaga użycia drobnej siatki, na którą nałożony zostaje szablon pełniący funkcję formy drukowej. W celu uzyskania nadruku należy przetłoczyć farbę przez matrycę.

Zapraszamy Państwa do sprawdzenia naszej oferty opakowań foliowych z nadrukiem. Korzystanie z tej formy personalizacji produktów oferuje wiele możliwości w zakresie promocji marki. W naszym asortymencie opakowań z nadrukiem znajdują się torebki tradycyjne oraz takie wyposażone w eurozawieszkę.

Wróć do bloga